Nr. 71                                          marzec  2007


W numerze:    

 


 

Podczas  Dni Kultury Rolnej odbyło się spotkanie rolników z parlamentarzystami Ziemi Lubelskiej. Od lewej: Zdzisław Podkański, Grzegorz Kurczuk, Jan Łopata, wójt gminy Jan Woźniak i Andrzej Mańka. Pytania posłom zadaje przedstawiciel Związku Sadowników RP - Marian Smętek.

 


Informacja z V sesji V kadencji Rady Gminy Urzędów 

27 lutego 2007 roku odbyła się V sesja V kadencji Rady Gminy Urzędów. Tematyka sesji lutowej wiązała się ze sprawozdaniem z działalności Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej za rok 2006. Informacje z tym związane przedstawiła Pani Dorota Dzikowska – Główny Księgowy oraz lek. med. Wojciech Serafin – Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Urzędowie. Wyjaśnił, że sytuacja funkcjonowania Zakładów Opieki Zdrowotnej w ostatnich latach ulega radykalnym zmianom w związku z sytuacją społeczno – gospodarczą oraz przystąpieniem Polski do Unii Europejskiej, biorąc pod uwagę budynki, wyposażenie placówek czy wymogi dotyczące personelu medycznego. Drugi czynnik, który ma wpływ na zmiany w służbie zdrowia dotyczy migracji pacjentów oraz małego przyrostu naturalnego. Utrzymanie 3 ośrodków zdrowia na terenie gminy Urzędów wiąże się z ponoszeniem w najbliższym czasie inwestycji zmierzających do dostosowania do określonych wymogów, co umożliwi przystępowanie do kontraktów i dalsze świadczenie usług medycznych na niezmienionym poziomie.

Ponadto Rada Gminy Urzędów podjęła uchwałę w sprawie powołania Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Urzędowie, w skład której weszli:

1.              Pan Jan Woźniak – Przewodniczący

2.              Pan Waldemar Rzepecki – Przedstawiciel Wojewody

3.              Pan Artur Szempliński – Radny Rady Gminy Urzędów

4.              Pan Jan Dudzic – Radny Rady Gminy Urzędów

5.              Pan Andrzej Rolla – Radny Rady Gminy Urzędów

Warto w tym miejscu podkreślić, że Rada Społeczna jest organem inicjującym i opiniodawczym dla organu założycielskiego oraz organem doradczym Kierownika Zakładu. Do zadań Rady Społecznej w szczególności należy przedstawianie podmiotowi, który utworzył zakład opieki zdrowotnej wniosków oraz opinii np.: w sprawach planu finansowego i inwestycyjnego.

           

                                                                                              Edyta Puchajda

                                                   


 

W sprawie reformy wspólnej organizacji rynku owoców i warzyw

 

W związku z trwającą reformą wspólnej organizacji rynku owoców i warzyw i zbliżającym się terminem oficjalnego opublikowania przez Komisję Europejską propozycji reformy tego rynku Związek Sadowników RP zorganizował w Lublinie spotkanie z przedstawicielem KE, autorem raportu o sytuacji w sektorze owoców miękkich i wiśni przeznaczonych do przetwórstwa Marc Duponcel’em. Zostało ono zorganizowane wspólnie z Marszałkiem Województwa Lubelskiego Jarosławem Zdrojkowskim.
Spotkanie rozpoczęło się referatem J. Świetlika z IERiGŻ. Oprócz przedstawicieli Związku w spotkaniu wzięli udział:  A. Krakowiak – MRiRW, Z. Babkiewicz, przedstawiciel Wojewódzkiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Końskowoli oraz przedstawiciele grup producentów. W czasie spotkania przedstawiono i argumentowano propozycje opierające się na mechanizmie obowiązującym na rynku pomidorów jako najlepszym mechanizmie dla rynku owoców do przetwórstwa. Reforma Unii zmierza jednak w kierunku dopłat obszarowych nie zaś do kilograma owoców czy warzyw jak to było do tej pory. Będą one mieć charakter wsparcia socjalnego a nie dofinansowania produkcji. Jest to wynik nacisków WTO - Światowej Organizacji Handlu.  Ze spotkania nasuwał się jeden wniosek, trzeba iść w kierunku tego co jest realne. Dlatego też na posiedzeniu Zarządu Głównego w dniu 4 stycznia br. Związek przyjął stanowisko, że system dopłat do kilograma nadal uważa za najkorzystniejszy (50 gr/kg owoców miękkich i 15 gr/kg jabłek przemysłowych). W związku z tym, że Unia odchodzi od bezpośredniego wsparcia produkcji i nie daje szans na jego wprowadzenie Związek wnioskuje aby dopłaty obszarowe, które UE proponuje objęły wszystkich producentów owoców i warzyw bez względu na to czy są zrzeszeni w grupie producentów czy nie. W dniu 8 stycznia br. Wiceprezes T. Solis uczestniczył w spotkaniu z innymi związkami reprezentującymi branżę, ekspertami oraz przedstawicielami ministerstwa rolnictwa. T. Solis zaprezentował stanowisko Związku Sadowników RP. Spotkanie zakończyło się sformułowaniem stanowiska związków zawodowych. Jest ono spójne ze stanowiskiem Związku Sadowników RP i ministerstwa rolnictwa. Utrzymuje wsparcie dla grup producentów owoców i warzyw – 75% dofinansowania kosztów inwestycji oraz zwiększona pomoc na utworzenie i administrację wstępnie uznanych grup producentów (stawki pomocy - 10%, 10%, 8%, 6% i 4% w kolejnych 5 latach działania grupy) . W dniu 11 stycznia br. w ministerstwie rolnictwa odbyło się spotkanie zespołu roboczego ds. Owoców, Warzyw i Kwiatów gdzie przyjęto zostanie stanowisko polski, które zostało przekazane Komisji Europejskiej.

 

 

                             NOWOROCZNE SPOTKANIE W URZĘDOWIE

 

W dniu 28 stycznia 2007roku odbyło się noworoczne spotkanie lubelskich oddziałów Związku Sadowników RP. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele lokalnych władz powiatów kraśnickiego- Andrzej Maj, opolskiego- Burmistrz Opola - Dariusz Wróbel , Wójt Gminy Urzędów- Jan Woźniak oraz Prezes Towarzystwa Ziemi Urzędowskiej – Tomasz Wyka. Uczestniczyli również Zdzisław Pyszniak  i Mariusz Zyska – przedstawiciele grup producenckich z terenu woj lubelskiego. Spotkanie oprócz charakteru świątecznego miało również wymiar integracyjny związany ze współpracą regionu w rozwiązywaniu problemów sadowników. W takim tonie, oprócz życzeń noworocznych wypowiadali się zarówno związkowcy jak również zaproszeni przedstawiciele władz oraz grup producenckich.

Najlepsze życzenia kierujemy również do wszystkich sadowników. Życzymy Wam aby 2007 rok przysparzał więcej powodów do optymizmu i zadowolenia z owoców swojej pracy w gospodarstwach.

 

                                                            

                                                            Przygotował Marian Smentek       

 

               


 

 

 

Ś. P. PORUCZNIK REZERWY

Czesław Jan Cisek 1925 – 2006

 

 

 

 

            Urodził się 01 września 1925 r. w Bęczynie, jako syn Stanisława i Leokadii z d. Surdacka – córka Jana i Wiktorii Cieplickich. Ojciec pochodził z okolic Batorza, pracował jako gajowy lasów państwowych, matka prowadziła gospodarstwo domowe. Początkowo mieszkali w gajówce w Bęczynie, później w Dzierzkowicach – w gajówce „Krzywie”. Około 1931 roku rodzina została przeniesiona do Borowa nad Wisłą. W Borowie uczęszczał do Szkoły Powszechnej, którą ukończył w 1937 roku. Następnie rozpoczął naukę w 4-letniej Szkole Zawodowej typu gimnazjalnego w Zawichoście, gdzie ukończy w 1939 roku II klasę. Dalszą naukę przerwał z powodu wybuchu wojny.

We wrześniu 1939 roku rodzice wraz z dziećmi zostali przeniesieni do Wymysłowa powiat Kraśnik, zamieszkali w gajówce „Zaborze”. W 1943 roku został zabrany z domu przez Niemców na przymusowe roboty w Junackim Hufcu Pracy w Kraśniku z zakwaterowaniem w niemieckich koszarach wojskowych. Po kilku miesiącach został zwolniony, powrócił do domu. Pomagał ojcu w pracach gajowego, pracował również jako robotnik leśny. 

Po zakończeniu wojny w roku 1945 podjął pracę w zarządzie Gminy w Kosinie jako referent, gdzie pracował do sierpnia 1946 roku. Stąd został powołany do zasadniczej służby wojskowej, która trwała do lutego 1948 roku. Po odbyciu służby wojskowej, od 1 marca 1949 roku, został zatrudniony jako kontraktowy nauczyciel w Publicznej Szkole Podstawowej w Ostrowie, gm. Urzędów, gdzie pracował pod kierownictwem Michała Kidy do czerwca 1950 roku. 

Od 1 września 1950 roku obejmuje funkcję Kierownika Szkoły Podstawowej w Moniakach, po odejściu z tego stanowiska swojej siostry Ireny, pracującej tu w latach 1947-1950. W 1951 roku zdał egzamin dojrzałości jako ekstern – otrzymał świadectwo ukończenia Liceum Pedagogicznego w Kraśniku. W tym tez czasie ukończył kurs Kierowników Szkół w Bydgoszczy.

W kwietniu 1955 roku zawarł związek małżeński z Danielą Stępniak z Ratoszyna, córką Adama i Genowefy z Wojtuszkiewiczów. Żona Daniela, jako absolwentka liceum dla wychowawców przedszkoli w Lublinie, rozpoczęła pracę w przedszkolu w Moniakach.

W latach 1954-1956 dwukrotnie odbywał ćwiczenia wojskowe jako podoficer, a później jako oficer rezerwy.

W roku 1965 ukończył systemem zaocznym Studium Nauczycielskie w Lublinie ze specjalnością: zajęcia praktyczne i wychowanie plastyczne. Od września 1963 roku został mianowany na Kierownika Szkoły Podstawowej w Moniakach. W latach 1963-1968 pełnił funkcję Kierownika Szkoły Przysposobienia Rolniczego w Monakach. Uczył w/w szkole przedmiotów ogólnokształcących w niepełnym wymiarze godzin.

W roku 1974 rozpoczął zaoczne studia w Instytucie Kształcenia Nauczycieli w Warszawie, z siedzibą w Lublinie, a 18 września 1978 roku zdał egzamin i uzyskał dyplom Studium Zawodowego, równoważny z wyższym studium zawodowym w zakresie wychowania technicznego.

 

              10 maja 1972 roku został powołany na dyrektora Szkoły Podstawowej w Moniakach. Funkcję tę pełnił do chwili odejścia na emeryturę – do 31 sierpnia 1989 roku. Ogółem w szkolnictwie przepracował 37 lat i 6 miesięcy. W szkole w Moniakach nieustannie przepracował 36 lat i 6 miesięcy.

Pracując zawodowo aktywnie uczestniczył w życiu społeczno-gospodarczym swojego środowiska i gminy. Przez wiele kadencji piastował funkcję radnego Rady Gromadzkiej w Moniakach, a potem w Gminnej Radzie Narodowej w Urzędowie, pracując w różnych komisjach. Był długoletnim prezesem Terenowego Koła Związku Kombatantów i Osób Represjonowanych w Moniakach, do którego osobiście należał od 1963 roku z tytułu służby wojskowej w Wojsku Polskim.  Był członkiem Kolegium do Spraw Wykroczeń przy Naczelniku Gminy w Urzędowie. Pełnił funkcję kuratora dla nieletnich przy Sądzie Powiatowym w Kraśniku. Był prezesem Straży Pożarnej w Moniakach. Przez 56 lat był członkiem Związku Nauczycielstwa Polskiego.

 

Za całokształt pracy zawodowej i społecznej został odznaczony Medalem Zwycięstwa i Wolności w 1945 roku. W roku 1968 roku Medalami 30 i 40-lecia Polki Ludowej; Złotym i Srebrnym Krzyżem Zasługi, Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski w 1982 roku; Złotą Odznaką ZNP oraz odznaką „50 lat ZNP” nadaną w 2005 roku; odznaką „Weterana Walk o Niepodległość”  (1995 rok); honorową odznaką „Zasłużony dla Lubelszczyzny” (1977 rok) oraz Srebrnym Medalem za zasługi dla Pożarnictwa (1978 rok). Za wybitne osiągnięcia w pracy dydaktyczno-wychowawczej w dniu 14 października 1982 roku otrzymał nagrodę specjalną Ministra Oświaty i Wychowania.  W 2005 roku został odznaczony Medalem za Długoletnie Pożycie Małżeńskie nadanym przez Prezydenta Rzeczpospolitej  Polskiej Aleksandra Kwaśniewskiego oraz dyplomem „Dostojnym Jubilatom” nadanym przez Burmistrza Miasta Kraśnika Pana Piotra Czubińskiego.    

Na emeryturze przeżył 20 lat. Po długiej chorobie zmarł 29 listopada 2006 roku.

 

                                                                          

Opracowały: Barbara Kasprzak i Anna Płecha na podst. wspomnień żony pani Danieli Cisek.

 


 

Dni Kultury Rolnej w gminie Urzędów

 

Tradycyjnie jak co roku, od 5 do 9 marca odbyły się gminie Urzędów Dni Kultury Rolnej. Sala Gminnego Ośrodka Kultury gromadziła w tych dniach wielu słuchaczy chcących uzyskać informacje odnośnie wielu ważnych problemów związanych z rolnictwem.

Tematem pierwszego dnia były zasady uprawy buraków cukrowych i sytuacja przemysłu cukrowego. Wtorek skupił rolników zainteresowanych produkcją sadowniczą i owoców miękkich. Środa zarezerwowana została dla producentów zajmujących się uprawą warzyw: kalafiorów, brokułów i kapusty pekińskiej. W czwartek omawiano problemy związane z zatrudnianiem pracowników sezonowych w rolnictwie, a ostatniego dnia przedstawiono warunki korzystania z rent strukturalnych i programów rolno-środowiskowych.

Podczas Dni Kultury Rolnej w spotkaniu przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego z wójtami sąsiednich gmin omówiono temat wykorzystania funduszy unijnych dla samorządów. Odbyło się także spotkanie rolników z parlamentarzystami Ziemi Lubelskiej na temat bieżących problemów polskiego rolnictwa. Wzięli w niej udział Zdzisław Podkański, Grzegorz Kurczuk, Jan Łopata i Andrzej Mańka. Szkoda że na spotkaniu zabrakło posłów reprezentujących powiat kraśnicki. (red)

 

 


 

Urzędów śpiewał na opłatku w Lublinie 

                                                         

Tradycyjnie w pierwszą niedzielę stycznia miłośnicy Lwowa i Kresów Południowo-Wschodnich spotkali się na opłatku tym razem w sali użyczonej przez Akademię Rolniczą. Specjalne zaproszenie na tę uroczystość otrzymał urzędowski chór męski pod batutą pana Jana Kowala. Poza tym z Urzędowa przybyli wójt gminy Jan Woźniak oraz przedstawiciele Klubu Miłośników Lwowa i Kresów Południowo- Wschodnich z prezesem Bogusławom Parczyńskim.

Po powitaniu zebranych przez prof. Władysława Stążkę, głos zabrał kapelan lwowiaków ks. kan. Aleksander Baca życząc wszystkim zdrowia i Bożego błogosławieństwa w nowym 2007 roku. Wszyscy połamaliśmy się opłatkiem składając sobie serdeczne życzenia.

Chór urzędowski rozpoczął występ od bardzo starej kolędy „Bóg się rodzi". Chórzyści zaśpiewali przepięknie wiele kolęd, a na specjalną prośbę Lwowiaków : „Polesia czar", „Polskie kwiaty", „Za Niemen", „Tylko we Lwowie" oraz „Urzędów śpiewa". Pieśni te wywołały wzruszenie i łzy u słuchaczy. Wspólnie wszyscy odśpiewaliśmy: „Cichą noc", „Sokoły" i „Czerwony Pas".

Na stołach pojawiły się specjały wigilijne na czele z kutią corocznie przygotowywaną przez lwowiankę panią Adelę Budzińską.

Szybko minęło niedzielne popołudnie na śpiewie, rozmowach i wspomnieniach. Żegnając zebranych prof. Władysław Stążka gorąco dziękował panu Kowalowi i chórzystom za wspaniałe uświetnienie spotkania oraz zaprosił na przyszłoroczny opłatek.

 

Irena Sabeł

 


 

Zmarł Ś.P. Ks. Jan Wielgus

 

W niedzielę 4 marca 2007 r. zmarł w Kraśniku w wieku 65 lat i w 40 roku kapłaństwa śp. ks. Jan Wielgus, od roku 2000 proboszcz parafii pod wezwaniem Wniebowzięcia NMP w Kraśniku i dziekan dekanatu kraśnickiego, diecezjalny duszpasterz rolników, kanonik honorowy Kapituły Archikatedralnej w Lublinie i Kapituły Katedralnej w Zamościu.

Urodził się dnia 12 marca 1942 roku w Wolicy (parafia Modliborzyce, obecnie diecezja sandomierska), święcenia kapłańskie przyjął dnia 6 sierpnia 1967 roku w Lublinie.

Jako wikariusz pracował w Woli Korybutowej (1967-68), Moniatyczach (1968-74), Kazimierzu Dolnym (1974-76), Janowie Lubelskim (1976-78), Końskowoli (1978-79) i w Lublinie, w parafii pod wezwaniem św. Mikołaja (1979-81). Był proboszczem w Dąbrowicy (1981-85), Babinie (1985-95), Urzędowie (1995-2000) i od 10 maja 2000 roku w parafii pod wezwaniem Wniebowzięcia NMP w Kraśniku. Był także dziekanem dekanatu Urzędów (1997-2000) i Kraśnik (od 2000). W latach 1998-2001 był członkiem Komisji do Spraw Personalnych, a od roku 1998 archidiecezjalnym duszpasterzem rolników.

Pogrzeb księdza Jana Wielgusa odbył się 8 marca w kościele parafialnym pod wezwaniem Wniebowzięcia NMP w Kraśniku. Uczestniczyły w nim delegacje władz gminnych i samorządowych gminy Urzędów oraz wielu mieszkańców pragnących
pożegnać swojego byłego proboszcza i dziekana. (red)

 

 


 

Z życia ZSO Urzędów

 

W styczniu 2007 troje uczniów z klasy IIa LO wzięło udział w części konkursowej III Ogólnopolskiego Sympozjum Młodych Matematyków.

Głównymi celami Sympozjum były:

  1. Popularyzacja wiedzy matematycznej wśród młodzieży.

  2. Rozwijanie zainteresowań matematycznych uczniów.

  3. Wdrażanie do tworzenia opracowań matematycznych.

  4. Doskonalenie sztuki prezentacji własnej pracy.

 

Honorowy patronat nad Sympozjum objęli:

  1. Lubelski Kurator Oświaty.

  2. Prodziekan Wydziału Matematyki Fizyki i Informatyki UMCS.

  3. Polskie Towarzystwo Matematyków

 

Agata Łukasiewicz  i Anna Lewandowska napisały prace na temat „Liczby znane i mniej znane”, a Artur Lewandowski – „Paradoksy i sofizmaty w matematyce”. W konkursie wzięli udział uczniowie z całej Polski. Okazało się że praca Agaty została doceniona przez komisję i otrzymała wyróżnienie! Nasza uczennica jest jedyną osobą nagrodzoną spoza Lublina! W dniu1 kwietnia 2007r. odbędzie się   Sympozjum w auli na wydziale fizyki UMCS. Wówczas Agata przedstawi prezentację multimedialną swojej pracy.  Uczniów  przygotowała do konkursu  Anna Sadowska.

 

Anna Sadowska

 

        Kolejnym sukcesem, którym może się poszczycić  Ągata  jest udział w XVII Olimpiadzie Teologii Katolickiej- „Trwajcie mocni w wierze” . W listopadzie 2006 roku Agata wzięła udział w I etapie. W dniu ósmego marca 2007 roku nasza uczennica reprezentowała ZSO na etapie wojewódzkim w Lublinie. Miejmy nadzieję, że jak zwykle ze znakomitym skutkiem. Opiekunem Agaty jest pan Andrzej Słowik. Warto w tym miejscu przypomnieć, że w poprzednich miesiącach Agata reprezentowała szkołę na szczeblu wojewódzkim i ogólnopolskim w konkursach:  polonistycznym, historycznym, literacko- religijnym, a ostatnio również

i  matematycznym.  W każdym z tych konkursów została wyróżniona a jej prace nagrodzone! Gratulujemy i czekamy na wyniki!

 

         W poprzednim numerze informowaliśmy o sukcesie Moniki Kołbuk z klasy III gimnazjum, która wzięła udział w olimpiadzie chemicznej. Dzisiaj mamy już oficjalne wyniki etapu powiatowego, który Monika zaliczyła  awansując do finału wojewódzkiego! Miejmy nadzieję, że również i na tym etapie podopieczna Cezarego Pęka wypadnie jak najlepiej.

 

   Bardzo blisko podobnego sukcesu była także Emilia Kondracka z II klasy gimnazjum, która reprezentowała naszą szkołę na konkursie polonistycznym. Do udziału w etapie wojewódzkim zabrakło Emilii   jedynie 2 punktów. Należy podkreślić, że Emilia jako uczennica klasy II spróbowała swoich sił w konkursie adresowanym do trzecioklasistów. Opiekunem Emilki jest pani Małgorzata Wośkowska.

 

    W numerze z marca 2007 roku informowaliśmy o udziale uczniów naszej szkoły w konkursie historycznym „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego”. Do zawartych tam informacji chciałbym jeszcze dodać, że na etapie wojewódzkim udział wzięły Ilona Machaj z klasy II gimnazjum i Olga Zdybel z klasy III gimnazjum. Uczennice do konkursu przygotowała pani Anna Wnuk. Gratulujemy!

 

 

Dla Gazety Urzędowskiej materiały zebrał Wojciech Sadowski.

 


O G Ł O S Z E N I A


 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY

 

Gmina Urzędów informuje, że w postępowaniu, w trybie przetargu nieograniczonego poniżej 60 000 euro – nr sprawy GK: 341/5/2007, na „ dostawę i transport mieszanki kamiennej sortowanej frakcji o-31,5 mm w ilości 500 ton, na drogi gminne, na terenie gminy Urzędów” w dniu 06.03. 2007r. do realizacji zamówienia dokonano wyboru oferty złożonej przez wykonawcę:

                            Usługi Transportowe

                             Ryszard Markiewicz

                             ul. Koszarowa 8A/32

                             23-200 Kraśnik

 


OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA

Gmina Urzędów

ul. Rynek 26, 23-250 Urzędów

woj. Lubelskie

 

Osoby upoważnione do kontaktów:

1)       w sprawie przedmiotu zamówienia:  Jan Matysek tel. 081 822 50 52

2)       w sprawie procedury przetargowej:  Alicja Kozik  tel. 081 822 50 52

e-mail: ug.budownictwo@poczta.fm

fax: 081 822 51 50

Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: WWW.bip.lublin.pl/urzedow

Rodzaj zamówienia:        usługa

Tryb postępowania:         przetarg nieograniczony poniżej 60 000 euro

  

Określenie przedmiotu zamówienia:  Opracowanie projektu budowlano-wykonawczego na budowę przystanku w rynku w Urzędowie usytuowanego w obrębie układu urbanistycznego objętego ochroną konserwatorską.

 

Kryteria oceny ofert:  cena – 100%

Termin składania ofert – 02. 04. 2007r. do godz. 10:00

Miejsce składania ofert: w siedzibie zamawiającego tj. Urzędzie Gminy w Urzędowie, ul. Rynek 26, 23-250 Urzędów, pokój nr 6.


 

OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA

Gmina Urzędów

ul. Rynek 26, 23-250 Urzędów

woj. Lubelskie

Osoby upoważnione do kontaktów:

3)       w sprawie przedmiotu zamówienia:  Jan Matysek tel. 081 822 50 52

4)       w sprawie procedury przetargowej:  Alicja Kozik  tel. 081 822 50 52

e-mail: ug.budownictwo@poczta.fm

fax: 081 822 51 50

Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: WWW.bip.lublin.pl/urzedow

Rodzaj zamówienia:        usługi

Tryb postępowania:          zamówienie publiczne zostanie przeprowadzone w oparciu o

                                          art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień

                                          publicznych (Dz.U. nr 19 poz. 177 z późn. zm. )

 

Określenie przedmiotu zamówienia:

Zadanie nr I – opracowanie kosztorysów inwestorskich na drogi gminne;

Zadanie nr II – opracowanie projektu budowlano-wykonawczego na odbudowę ulicy Żabiej w Urzędowie.

Kryteria oceny ofert:  cena – 100%

Termin składania ofert – 15. 03. 2007r. do godz. 10:00

Miejsce składania ofert: w siedzibie zamawiającego tj. Urzędzie Gminy w Urzędowie, ul. Rynek 26, 23-250 Urzędów, pokój nr 6.


OGŁOSZENIE

o przystąpieniu do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Urzędów

Na podstawie art. 11 pkt l ustawy z dnia 27 marca 2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym /Dz. U. nr 80 poz. 717 z póź. zm/, zawiadamiam o podjęciu przez Radę Gminy Urzędów uchwały nr IV-35/2007 z dnia 30 stycznia 2007 roku o przystąpieniu do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.

Zainteresowani mogą składać wnioski dotyczące studium.

Wnioski należy składać na piśmie w Urzędzie Gminy w Urzędowie ul. Rynek 26, 23-250 Urzędów pokój nr 6, w terminie do dnia 24.04.2007 r.

Wniosek powinien zawierać nazwisko, imię. nazwę i adres wnioskodawcy, przedmiot wniosku oraz oznaczenie nieruchomości, której dotyczy.

 

Wójt Gminy

mgr inż. Jan Woźniak


 

Przedszkole Publiczne w Urzędowie

                                              ul. Wodna 34; 23-250 Urzędów

                                                       tel. (081)822-52-74

 

Ogłasza nabór na rok szkolny 2007/2008

 

Informujemy:

  • Przedszkole Publiczne w Urzędowie prowadzi rekrutację dzieci w oparciu o zasady powszechnej dostępności.

  • Przyjmowane są dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

  • Zainteresowanych rodziców (prawnych opiekunów) prosimy o pobieranie kart zgłoszeń dziecka do przedszkola.

  • Karty zgłoszenia wydawane są w przedszkolu.

  • Termin składania dokumentów: od 1 III do 30 IV 2007 r.

  • Prace komisji rekrutacyjnej od 1 V – 15 V 2007 r.

  • Termin ogłoszenia wyników rekrutacyjnych 16 V – 30 V 2007 r.

 

W nowym roku edukacji przedszkolnej 2007/2008 proponujemy:

 

  1. Dni otwarte dla dzieci, które po raz pierwszy przyjdą do przedszkola.

  2. Sytuacje edukacyjne, które organizowane są przez nauczycielki posiadające pełne kwalifikacje.

  3. Prace z dziećmi  formami, metodami i technikami dostosowanymi do potrzeb i możliwości dzieci.

  4. Zajęcia dodatkowe rozwijające wszechstronnie dzieci.

  5. Uczestnictwo rodziców w uroczystościach, wycieczkach, spacerach, spotkaniach ogólnych, grupowych i  okolicznościowych.

  6. Tanie i  smaczne posiłki dla dzieci.

 

Przedszkole jest miejscem twórczej pracy dzieci i nauczycieli.

 Serdecznie zapraszamy.

 

Dyrektor Przedszkola

Anna Krawczyk

 


 

Czy Rada Gminy Urzędów ma wpływ na działalność SPZOZ?

 

Jako nowo wybrany radny i jako członek Komisji Rewizyjnej na V kadencję naszej Gminy pragnę się podzielić swoimi refleksjami z mojej pracy w Radzie.

Otóż  27.02.07.odbyła się sesja Rady Gminy na temat: Sprawozdanie z działalności SPZOZ w Urzędowie za 2006r. Jako członek Komisji Rewizyjnej jestem zobligowany przez statut naszej gminy do odbycia posiedzeń komisji w ramach pracy planu rocznego i nie tylko. Według statutu pracę K. Rew. organizuje jej Przewodniczący tj. Julian Łaciński. Pan przewodniczący nie zwołał komisji na samodzielne posiedzenie, lecz wspólnie z innymi dwoma komisjami, gdzie członkowie K. Rew. mogli być tylko jej uczestnikami. Spotkanie dotyczyło sprawozdania finansowego SPZOZ. Na spotkaniu tym zrodziły się zastrzeżenia, że jako K. Rew. mamy za mało informacji na temat SPZOZ. W wyniku takiej sytuacji zwróciłem uwagę, że K. Rew. jest powoływana ustawowo do wykonywania swych zadań, co jest ujęte w statucie Gminy. Oczywiście komisja rewizyjna może uczestniczyć we wspólnych posiedzeniach z innymi komisjami, ale należy to traktować jako posiedzenie ponadplanowe a nie jako realizacja rocznego planu pracy komisji. Pan Przew. Julian Łaciński (Przew. K. Rew. drugą kadencję!) uważał, że wszystko jest zgodne z prawem. W związku z tym uważam, że K. Rew. nie miała możliwości zapoznać się dokładniej ze sprawozdaniem SPZOZ, aby wyrazić swoją opinię. Gdy na sesji Rady Gminy realizowany był punkt dotyczący sprawozdania z pracy międzysesyjnej komisji stałych Rady, zgłosiłem swoje zastrzeżenia, iż K. Rew. nie wypełniła swoich obowiązków statutowych oraz, że nie realizuje planu rocznego swej pracy. W planie rocznym pracy K. Rew. mamy: pkt.2. Sprawozdanie z działalności SPZOZ w Urzędowie za 2006r.

W związku z odpowiedzią Przew. Rady Pana Marka Przywary, iż nie doszło do naruszenia statutu, poprosiłem o pisemne wyjaśnienie moich wątpliwości przez Radcę Prawną obecną na sesji. Poniżej zamieszczam fragment statutu Gminy dotyczący pracy K. Rew. z podkreśleniem punktów, z których, moim zdaniem, nie wywiązała się K. Rew.:

 

§ 99

6. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej

1. Komisja Rewizyjna obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez jej Przewodniczącego, zgodnie z zatwierdzonym planem pracy oraz w miarę potrzeb.

2.Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zwołuje jej posiedzenia, które nie są objęte zatwierdzonym planem pracy Komisji, w formie pisemnej.

3. Posiedzenia, o jakich mowa w ust 2, mogą być zwoływane na wniosek pisemny, co najmniej 7 radnych, który musi być zaakceptowany na najbliższym posiedzeniu Rady

4. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej może zaprosić na jej posiedzenia:

1) radnych nie będących członkami Komisji Rewizyjnej,

2) osoby zaangażowane na wniosek Komisji Rewizyjnej w charakterze biegłych lub ekspertów.

5. W posiedzeniach Komisji Rewizyjnej mogą brać udział tylko jej członkowie oraz zaproszone osoby.

6. Z posiedzenia Komisji Rewizyjnej należy sporządzać protokół, który winien być podpisany przez wszystkich członków komisji uczestniczących w posiedzeniu.

 

Następnie Rada przeszła do kolejnego pkt swego posiedzenia tj. wyboru rady społecznej SPZOZ oraz sprawozdania z jego działalności. Dyrektor SPZOZ przedstawił sytuację finansową zakładu jako zadawalającą, zakład zachowuje płynność finansową. W wyniku zaistniałej sytuacji, którą naświetliłem powyżej, oraz po pytaniu radnego Węcławskiego, które dotyczyło problemów pacjentów z dostępnością całodobową do świadczeń lekarskich, nastąpiła odpowiedź dyrektora SPZOZ, z której wynikało, że usługi- dostępność całodobowa lekarska a opieka całodobowa lekarska są tożsame. Zabrałem głos, iż całodobowa opieka lekarska jest dostępna w naszym zakładzie, że jest to dodatkowy kontrakt naszego zakładu z NFZ (w zakres tego wchodzi jeszcze Opieka Ambulatoryjna i Transport Sanitarny) a nie jest on w pełni wykorzystywany przez naszych pacjentów. W moim mniemaniu usługa ta jest mylona przez Dyrektora z dostępnością całodobową lekarza rodzinnego, która jest w zakresie POZ. W wyniku takiej sytuacji - nakładania się usług, oszczędności dla ZOZ mogłyby być większe, oraz przy analizie finansów gdzie pozycja na wynagrodzenia to ok. 80% budżetu, nasuwa się pytanie czy ZOZ dąży do polepszenia swej bazy i jakości usług czy tylko dba o wysokość wynagrodzeń lekarzy! (zaznaczam, że Rada nie ma możliwości wglądu w szczegóły wynagrodzeń personelu ZOZ- powyższe stwierdzenia są oparte na ogólnych zestawieniach w sprawozdaniu). Średnia wynagrodzenia na jeden cały etat lekarza POZ w naszym zakładzie wg pozycji w sprawozdaniu wynosi brutto ok.5400zł miesięcznie, nie licząc jeszcze innych świadczeń pełnionych przez lekarzy POZ. Rada nie miała również możliwości dowiedzieć się ile zarabia i na jakich warunkach jest zatrudniony dyrektor ZOZ. Wójt ma obowiązek przedłożyć taką informację Radzie, co nie było  dotychczas praktykowane. (Wójt obiecał, że na następnym posiedzeniu Rady złoży informację o wynagrodzeniu Dyrektora).W omówieniu sprawozdania Dyrektor SPZOZ stwierdził ogólnie, że nie jest łatwo pozyskać dobrych lekarzy gdyż chodzi o warunki płacowe. Na dzień dzisiejszy, wg Dyrektora, ten problem w naszym SPZOZ nie istnieje. Lekarze pobierają ok.3500zł. brutto plus wysługa lat. W wyniku moich zastrzeżeń, które szerzej wyraziłem na sesji, podałem propozycję by zmienić dyrektora zakładu i by była to osoba nie będąca lekarzem. Pan Dyrektor po usłyszeniu mego wniosku natychmiast postawił się do dyspozycji Pana Wójta, twierdząc że taką decyzję może przyjąć. Wójt natomiast wyraził opinię, że nie ma takiej potrzeby, zakład zarządzany jest bardzo dobrze, nie ma żadnych skarg ze strony pacjentów ani związków zaw. Nadmienił, że nie ma żadnych podstaw prawnych do odwołania Dyr. ZOZ, oraz że samorząd taką decyzją naraziłby się na skutki finansowe związane ze odwołaniem. Postawa Wójta w stosunku do Dyrektora była pełna zaufania. W czasie przerwy w posiedzeniu okazało się, że ukonstytuowała się rada społeczna ZOZ. Było to zaskoczeniem ponieważ nie było obecnego na sesji przedstawiciela Wojewody desygnowanego do tej rady. Nowo powołana rada odbyła jednocześnie posiedzenie by zaopiniować sprawozdanie SPZOZ. Należy też zwrócić uwagę, że na spotkaniu nowopowstałej rady SPZOZ , powinien brać udział Przewodniczący Zakładowego Związku Zaw. W wyniku szybkiej pozytywnej opinii nowej Rady Społecznej na temat sprawozdania SPZOZ, Rada Gminy jeszcze na tej sesji zatwierdziła przyjęcie sprawozdania SPZOZ za 2006r. przy dwóch głosach wstrzymujących się.

 

                                                                                            Kazimierz Jagiełło

                                                                  Czł. Kom. Rewizyjnej Rady Gminy Urzędów.

 


 

Wiadomości z Zespołu Szkół w Skorczycach

 

W Zespole Szkół w Skorczycach uczniowie mają możliwość rozwijania własnych zainteresowań i zdolności dzięki bogatej ofercie kół i zajęć pozalekcyjnych. Zajęcia pozwalają na poszerzenie wiedzy o otaczającym świecie, poznawanie własnych możliwości i poszukiwanie dróg indywidualnego rozwoju. 

Od października 2006 r. uczniowie Gimnazjum w Skorczycach biorą udział w projekcie „Pakiet wrześniowy” organizowanym pod patronatem Fundacji Komandor. Możemy pochwalić się pierwszymi sukcesami. Uczeń kl. IIIa gimnazjum - Damian Misztal zajął I miejsce w woj. lubelskim w konkursie na logo firmy, a miniprzedsiębiorstwo e-shop Skorczyce z wysokim wynikiem przeszło do II etapu Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Gospodarczej.

Realizowane są także projekty ekologiczne, które niezmiennie cieszą się dużym zainteresowaniem uczniów. Efektem działań są nagrody otrzymywane przez szkołę na etapie gminnym i powiatowym. W tym roku szkolnym uzyskaliśmy II miejsce w akcji „Sprzątanie świata” – konkursie organizowanym przez Starostę powiatu kraśnickiego. Szkoła zakwalifikowała się także do II etapu ogólnopolskiego konkursu „Moja Mała Ojczyzna” organizowanego przez Stowarzyszenie PARAFIADA.

     Podejmowane są akcje charytatywne. Już po raz dziesiąty w Zespole Szkół w Skorczycach zorganizowano i przeprowadzono Akcję Radia i TV Lublin „Pomóż dzieciom przetrwać zimę”. Podczas dziesięciu lat trwania akcji w Skorczycach zebrano w sumie 11 ton żywności. W czasie tegorocznej zbiórki uzyskano 376 kg żywności do trwałego przechowywania, ziemiopłodów, odzieży i zabawek. Wszystkie dary przekazano do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Urzędowie.

Szkoła organizuje spotkania, imprezy, uroczystości z udziałem społeczności lokalnej, przedstawicieli samorządu gminnego, instytucji współpracujących ze szkołą oraz rodziców.

W pierwszym półroczu tego roku szkolnego odbyło się już kilka takich imprez.

Wspólnie przeżywaliśmy wyjazd na Prezentację Programu „Szkoła Marzeń” do Chełma

w dniu 7 października 2006 roku. Znaleźliśmy się wśród 29. szkół regionu lubelskiego  uczestniczących w Programie „ Szkoła Marzeń”. Prezentowaliśmy nie tylko swoje osiągnięcia i talenty, ale także promowaliśmy naszą „małą ojczyznę”. Dzięki udziałowi w tym programie mamy przyjaciół w wielu zakątkach Lubelszczyzny.

Imprezy, które zgromadziły najliczniejsze grupy społeczności lokalnej to: Dzień Babci i Dziadka oraz jasełka. Najmłodsi uczniowie szkoły, dzieci z klas 0 – III, przygotowały dla gości spektakl „Śpiąca królewna”, a koło teatralne kl. IV – VI wystawiło „Astroidalny plan”.

Tegoroczne ferie zimowe w Zespole Szkół w Skorczycach miały ciekawy i atrakcyjny przebieg. Służyły zapewnieniu bezpiecznego wypoczynku zimowego oraz propagowaniu atrakcyjnych form spędzania czasu wolnego dla wszystkich uczniów. Fundusze otrzymane z budżetu gminy pozwoliły na pełną realizację zadań oraz zakup upominków dla uczestników zajęć.

 Relacje z uroczystości, imprez, akcji, spotkań ukazują się na stronie internetowej szkoły: www.zesp-szkol-skorczyce.neostrada.pl, zapisywane są w kronice szkolnej, zamieszczane w gminnej i powiatowej prasie. Powstał także zbiór filmów i zdjęć dokumentujących życie szkoły. Wszystkie zasoby medialne są dostępne dla wszystkich zainteresowanych działaniami szkoły.

Sukcesy szkoły i efekty osiągnięte w ramach realizowanego Programu „Szkoła Marzeń” spowodowały, iż w roku szkolnym 2006/2007 Dyrektor szkoły P. Małgorzata Piątek wraz z gronem pedagogicznym zgłosiła chęć przystąpienia, uczestnictwa i realizowania kolejnych projektów edukacyjnych i społecznych. Projekty te mają w swych założeniach wyrównanie szans edukacyjnych dzieci z terenów wiejskich, zwiększanie aspiracji edukacyjnych i społecznych uczniów. Na realizację zaplanowanych projektów szkoła otrzymuje określone dotacje.

  1. „Nasza Szkoła” – organizator: Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji

  2. „Przyspieszenie edukacyjne w szkole wiejskiej” – organizator: Fundacja Godne Życie

  3. „Szkoła Równych Szans” – organizator: Fundacja Edukacja dla Demokracji

  4. „Społeczność w szkole, szkoła w społeczności” – organizator: Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA

  5. „Przyjazna szkoła” - organizator: Stowarzyszenie Przyjazna Szkoła

 

Materiały zebrała Małgorzata Izdebska

 

 
 

Uczestnicy wycieczki „Śladami Ojca Świętego”

 



Inscenizacja baśni „Śpiąca Królewna” w wykonaniu uczestników Małego Koła Teatralnego.

 

 

|   Strona główna   |    Powrót   |    Do góry   |