|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nr. 70 luty 2007
W numerze: Informacja z IV sesji V kadencji Rady Gminy Urzędów
30 stycznia 2007 roku odbyła się IV sesja w trakcie której Rada Gminy uchwałą Nr IV – 33/2007 przyjęła budżet gminy na rok 2007. Dochody budżetu gminy wynoszą 15.281.672 zł i przychody 2.082.001 zł (tabela i wykres Nr 1) natomiast wydatki 16.388.185 zł i rozchody 975.488 zł (tabela i wykres Nr 2). Na zrównoważenie budżetu zaplanowana jest kwota 1.106.513 zł.
Tabela Nr 1. Dochody budżetu gminy na rok 2007
Wykres nr 1. Dochody budżetu gminy na 2007 rok
Planuje się zaciągniecie kredytów i pożyczek w kwocie 2.082.001 w tym na wydatki inwestycyjne w wysokości 1.723.012 zł oraz 358.898 zł – na sfinansowanie deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Łącznie na zadania inwestycyjne zaplanowana jest kwota 2.794.428 zł co stanowi 16,09 % całego budżetu. Realizacje inwestycji zaplanowanych na rok 2007 przedstawia tabela i wykres Nr 3.
Tabela Nr 2. Wydatki budżetu gminy na rok 2007.
Tabela Nr 3. Zaplanowane inwestycje na rok 2007.
Powyższa tabela Nr 3 jest projektem zadań na początek roku budżetowego 2007. Jak było do tej pory podejmowane będą starania o środki finansowe zewnętrzne i jakie będą rezultaty postaramy się zaprezentować końcowe efekty przy ocenie realizacji zadań za rok 2007.
Jan Woźniak, Maria Bieniecka, Edyta Puchajda Rada Gminy, Wójt Gminy, Związek Sadowników RP Towarzystwo Ziemi Urzędowskiej
serdecznie zapraszają na
DNI KULTURY ROLNEJ
5 marca (poniedziałek) – sala GOK Urzędów - godz.1000
- mgr inż. Jan Woźniak – Wójt Gminy - Otwarcie Dni Kultury Rolnej - mgr Tomasz Wyka - Prezes TZU – Omówienie programu godz.1030 - mgr Stanisław Świetlicki - dyrektor Oddziału KSC S.A. Lublin – Stan i perspektywy przemysłu cukrowego - przedstawiciele Związku Plantatorów Buraka Cukrowego godz.1200 - mgr inż. Krzysztof Piwkowski - Dokarmianie dolistne buraków godz.1300 - dr inż. Wacław Wiśniewski – Nowoczesna uprawa buraków cukrowych – stan i perspektywy
6 marca (wtorek) - sala GOK - godz.1000
„Sady owocowe i krzewy jagodowe – odmiany, problemy w ochronie, nawadnianie, nawożenie.”
Prezentacja dotychczasowych działań ZSRP w woj. lubelskim. mgr inż. Adam Fura – Świętokrzyski ODR w Modliszewicach „Centrum Ogrodnicze” - Problemy w ochronie sadów. mgr inż. Maria Wojciechowska - Lubelski ODR w Końskowoli - Owoce miękkie: „ Co warto wiedzieć”. mgr inż. Karol Kłopot - Lubelski ODR w Końskowoli – Nawadnianie roślin sadowniczych i nie tylko. mgr inż. Wojciech Wojcieszek – Yara – Nawożenie sadów i plantacji. mgr inż. Ewa Nowaczyńska – Agricola Lublin – Oferta handlowa.
Zdzisław Pyszniak, Mariusz Zyska – przedstawiciele grup producenckich – Możliwości i zasady tworzenia grup producenckich w nowych realiach organizacyjno-prawnych - korzyści i zagrożenia.
godz.1300 – przedstawiciele firm skupujących owoce i warzywa:
- mgr Danuta Piwko - SVZ Poland - inż. Marian Rychter - Spółdzielnia Ogrodnicza Boby -Andrzej Gogółka - Prezes Firmy Frukto Maj - mgr inż. Andrzej Szwaczyna – Zagłoba - mgr inż. Jacek Dziekanowski - OSMOFROST Osmolice
7 marca (środa) – sala GOK – godz.1000
- mgr inż. Henryk Zając - firma „SEMINIS” - Uprawa warzyw: kalafiora, brokuła, kapusty pekińskiej. - mgr inż. Arkadiusz Sanecki – firma “RIK-ZWAAN” – Odmiany warzyw i ich ochrona.
godz.1200 – przedstawiciele firm skupujących owoce i warzywa:
- mgr inż. Mariusz Smętek – firma “POLGRUP” Dębica - mgr inż. Marek Pecka, mgr inż. Bogdan Dracz – Przedsiębiorstwo Przemysłu Chłodniczego „FRITAR” Tarnów - mgr inż.. Artur Twardzik – Chłodnia Łaziska
8 marca (czwartek) - sala GOK - godz.1000
mgr Lucjan Tomczuk – z-ca dyrektora Wojewódzkiego Urządu Pracy – Sezonowość i legalność zatrudnienia w rolnictwie mgr Andrzej Tybulczuk - dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kraśniku – Struktura bezrobocia w powiecie kraśnickim.
godz.1100 – Urząd Gminy w Urzędowie – Fundusze unijne dla samorządów- możliwość wykorzystania w okresie 2007-2013. W spotkaniu udział wezmą przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie oraz wójtowie ościennych gmin powiatu kraśnickiego. godz.1200 – sala GOK -Artur Stankiewicz - Zakłady Tłuszczowe w Bodaczowie – Rzepak jako roślina energetyczna – wykorzystywana do produkcji biopaliw. godz.1300 – mgr inż. Barbara Scibior – Lubelski ODR w Końskowoli - Urządzanie ogródków przydomowych Spotkanie z okazji Dnia Kobiet
9 marca (piątek) - sala GOK - godz.1000
Fundusze pomocowe dla rolników - mgr inż. Michał Będkowski - z-ca dyrektora Lubelskiego Oddziału Regionalnego ARiMR w Lublinie - Stefan Skórski – dyrektor Oddziału Powiatowego ARiMR w Kraśniku - mgr inż. Anna Brodowska – Kryteria i warunki otrzymywania renty strukturalnej. - mgr inż. Joanna Węcławska – Programy rolno-środowiskowe
godz.1300 Problemy rolnictwa – spotkanie ponadgminne z rolnikami i parlamentarzystami Ziemi Kraśnickiej i Lubelskiej
Czy Gminie Urzędów potrzebna jest racjonalizacja sieci placówek oświatowych?
Potrzeba gruntownej analizy sytuacji w oświacie i przyjęcie pewnych kierunków działań ze strony urzędowskiego samorządu podnoszone było wielokrotnie na przestrzeni ostatnich lat. Doskonałą okazją do zrealizowania tego typu zadania była realizacja programu „Szkoła Marzeń” w Zespole Szkół w Skorczycach w roku ubiegłym. Efektem końcowym realizacji tego programu, było zorganizowanie konwencji oświatowej w układzie gminy, w której udział wzięli przedstawiciele bardzo wielu jednostek, instytucji i struktur samorządowych, które powinny współpracować z oświatą. Podczas konwencji wypracowano wnioski i postulaty, które posłużą do opracowania „Programu rozwoju oświaty w Gminie Urzędów” na najbliższą kadencję, a nawet do roku 2013. Na okoliczność podsumowania programu opracowana została broszura poświęcona problematyce oświatowej, w której podano stan istniejący i co należałoby zmienić w strukturze funkcjonowania oświaty, aby uzyskać konkretne, korzystne efekty. Zapisano we wnioskach, że urzędowski samorząd powinien podjąć wyzwanie racjonalizacji sieci szkół na terenie gminy, uwzględniając koszty pobytu dziecka w szkole a precyzyjniej rzecz ujmując wielkość dofinansowania szkoły w porównaniu do innych placówek oświatowych gminy. Sporządzona analiza wykazała, że najbardziej niekorzystna sytuacja w tym względzie jest w dwóch szkołach tj. Szkoła Podstawowa w Leszczynie i Publiczne Gimnazjum w Wierzbicy, gdzie drastycznie spada liczba dzieci uczących się w tych placówkach. Demografia, gdy chodzi o liczbę dzieci jest bardzo nieciekawa na dzień dzisiejszy, ale również i najbliższe lata. Praktykowanie zasady, że nauczyciele i dyrektorzy w Gminie Urzędów mieli pełną swobodę do awansu zawodowego, zainteresowanie samych pedagogów podwyższeniem własnych kwalifikacji spowodowało, że w najmniejszej Szkole w Leszczynie mamy najlepiej wykształconą kadrę w odniesieniu do innych placówek oświatowych w gminie. Wymienione okoliczności spowodowały, że koszt pobytu dziecka w tej szkole jest najwyższy w układzie całej gminy przy czym problem polega nie na tym ile kosztuje pobyt dziecka a skąd wziąć na takie zarządzanie środki finansowe. Budżet szkoły w Leszczynie na rok 2007 wynosi 561 tys. zł i w stosunku do roku ubiegłego jest to wzrost nieco ponad 60 tys. zł. Również w przypadku Gimnazjum w Wierzbicy sytuacja wygląda niekorzystnie, gdyż rodzice dzieci z obwodu szkolnego dla miejscowości Boby i Moniaki a nawet z Wierzbicy wysyłają swoje pociechy do mocno przegęszczonej placówki oświatowej w Urzędowie. W tej sytuacji do funkcjonowania oświaty gminny samorząd ma dopłacać ponad 2 mln zł a łącznie z subwencją oświatową wydatki bieżące na oświatę stanowią 53% ogólnego budżetu gminy w odniesieniu do dochodów. Polityka oświatowa prowadzona na szczeblu centralnym wygląda od wielu lat podobnie, a mianowicie Minister Edukacji podejmuje polityczne zobowiązania w obszarze regulacji płac, nie mając na ten cel zabezpieczonych funduszy w budżecie państwa i nie pytając o możliwości zabezpieczenia pieniędzy na ten cel w lokalnych samorządach. W trosce o finanse publiczne Gminy Urzędów w latach następnych zachodzi uzasadniona potrzeba – konieczność zorganizowania sieci szkół na terenie gminy, aby zapewnić dobry poziom nauczania i wykształcenia przy jednoczesnym ograniczeniu dofinansowania z budżetu gminy. Problem polega na tym, że w Szkole Podstawowej w Leszczynie powinny pozostać oddziały 0 – III a w Szkole Podstawowej w Bobach należy zorganizować Zespół Szkół, w strukturze którego funkcjonować będzie Gimnazjum w Wierzbicy. Działania takie przy bardzo dobrym zabezpieczeniu dowożenia (a takie jest obecnie możliwe) spowoduje zmniejszenie obciążenia budżetu gminy na cele oświatowe nawet ponad 300 tys. zł rocznie, przy czym pieniądze te mogą i powinny zostać w oświacie, ale na inne cele. Chciałbym w tym miejscu stanowczo stwierdzić, że nikt nie ma zamiaru likwidacji szkół a chodzi tylko o to, aby w obecnych uwarunkowaniach lepiej i bardziej efektywnie zorganizować proces nauczania. Istnieje realna możliwość nauczania klas IV – VI w Zespole Szkół w Skorczycach bez zwiększania kadry pedagogicznej a nauczycieli ze Szkoły Podstawowej w Leszczynie, stanowiących nadwyżkę zatrudnienia zaangażować do pracy w oświacie w innych placówkach, gdyż rok 2007 jest ostatnim rokiem umożliwiającym przejście nauczycielom na wcześniejszą emeryturę. Warto w tym miejscu dodać, że Zespół Szkół w Skorczycach dysponuje bardzo dobrymi warunkami nauczania łącznie z kadrą (świetlica, stołówka, zaplecze informatyczne, sala gimnastyczna, itp.). Na potwierdzenie tego, że nie mamy zamiaru likwidować Szkoły Podstawowej w Leszczynie niech będzie fakt przygotowania formalno – prawnego termomodernizacji tego budynku - realizacja jeszcze w wakacje roku 2007 a planowane nakłady finansowe wyniosą ponad 400 tys. zł. Decyzja ostateczna w sprawie sieci placówek oświatowych i organizacja roku szkolnego zależy od kuratora, który wyraża bądź nie na to zgodę i ostatecznie od Rady Gminy, która nowe rozwiązania zatwierdza. Zadaniem Wójta jest dokonanie analizy i przedstawienie tego problemu wszystkim zainteresowanym strukturom w tym mieszkańcom i rodzicom dzieci uczęszczających do tej szkoły. Jakie będą decyzje końcowe na ten moment należy jeszcze poczekać. Tak czy inaczej brak pozytywnych rozwiązań będzie miał bardzo niekorzystny wpływ na finanse publiczne gminy Urzędów w kolejnych latach i ograniczy w sposób istotny finansowanie inwestycji potrzebnych w różnych obszarach poprawy życia i działalności mieszkańców gminy. W krańcowym wypadku takie działanie może spowodować poważne zakłócenia a nawet utratę płynności finansowej gminy.
Wójt Gminy Urzędów mgr inż. Jan Woźniak
Przekazano gminie Urzędów dotację na odbudowę centralnego miejsca, jakim jest Rynek w Urzędowie – kwota w wysokości 450 tys. zł. z funduszy unijnych.
Potrzeba uporządkowania i odbudowy centralnego miejsca jakim jest Rynek w Urzędowie, podnoszona była wielokrotnie w minionym okresie i wpisała się w historię funkcjonowania urzędowskiego samorządu. W początkowych zamierzeniach podejmowaliśmy starania o przebudowę zasilania w energię elektryczną z systemu zasilania napowietrznego na kablowe (doziemne). Energetyka nie przejawiała zbytnio zainteresowania finansowaniem tego zadania, a w wyniku ostatecznych ustaleń wyraziła zgodę na finansowanie w kwocie prawie 400 tys. zł. przy udziale finansowym prawie 25 % ze strony naszej gminy. Przyjęty na tę okoliczność program rozszerzał przebudowę zasilania centralnego miejsca tj. Rynku na przyległe uliczki. Chcąc wykorzystać roboty ziemne, które były planowane do wykonania, zaprojektowaliśmy przebudowę oświetlenia ulicznego zgodnie z programem przyjętym do realizacji przez Zakład Energetyczny w Lublinie. Nie wnikając w szczegóły – pisaliśmy o tym w poprzednich wydaniach „Gazety Urzędowskiej”, przebudowa zasilania i oświetlenia ulicznego stała się faktem. Równolegle niemalże z projektowaniem i przebudową zasilania przystąpiliśmy do opracowania projektu na I etap przebudowy Rynku. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że jest to przedsięwzięcie kosztowne, ale jednocześnie trudne. Nasze apele o zaangażowanie się środowiska lokalnego w proces opracowania projektu, zgłaszania konkretnych wniosków i propozycji ze strony mieszkańców, którym powinno, w naszym przekonaniu, zależeć na tym jak będzie wyglądał Rynek w przyszłości, spotkało się z niewielkim zainteresowaniem. Dodać należy, że niektórzy radni spoza Urzędowa zadawali ciągle pytania, ile będzie kosztowała przebudowa i skąd będą na to zadanie środki finansowe i czy będzie stać gminę na realizację tego przedsięwzięcia. Były i takie osoby (obecnie są poza Radą Gminy), które wprowadzały opinię publiczną w błąd, głosząc zasadę, że Wójt Gminy nie będzie nic robił w terenie, bo rzekomo ma być marmurami wykładany Rynek w Urzędowie. Udzielałem więc odpowiedzi, że Rynek będzie przebudowany, bo przyszła na to pora, a miejsce to z racji swojej wspaniałej historii , podobnie jak cała gmina, zasługuje na takie działania i że Gminę Urzędów na pewno będzie stać na realizację tego zadania, a problem sprowadza się do tego, że nie jest najważniejsze „za ile”, a kiedy w czasie będzie można mówić o zrealizowanie tego przedsięwzięcia. Znając klimat jaki tworzono wokół Rynku oraz możliwości finansowe gminy, podjęliśmy starania o fundusze unijne. Z perspektywy czasu można dzisiaj powiedzieć , że nadzieje na uzyskanie znaczącego dofinansowania były niewielkie. Stanowczość i zaangażowanie jakie nam towarzyszyło w ubieganiu się o fundusze doprowadziły wreszcie do sytuacji podpisania umowy na dofinansowanie w kwocie 450 tys. zł (czterysta pięćdziesiąt tysięcy złotych), a po tej decyzji pojawiły się kolejne problemy. Z uwagi na to, że to już historia , nie będę precyzyjnie opisywał, kto nam i w jaki zakresie przeszkadzał, występując nawet w roli podwójnej, oferenta i jako czynnik społeczny, jakie argumenty podnoszono pod naszym adresem i na ile one miały swoje uzasadnienie i pokrycie w rzeczywistości, bo najważniejszy przecież jest fakt, że miejsce to zostało uporządkowane i przebudowane. Zapewne działania niektórych osób, bazujących na urzędowskim pochodzeniu niewiele miały wspólnego z dobrem wspólnym, ale ważne jest to, abyśmy mieli świadomość i przekonanie, że nie sprzyjało takie działanie samej realizacji zadania, jak również i końcowego rozliczania według przecież dość ostrych jak na polskie realia rygorów. Z wielką wytrwałością i cierpliwością podejmowaliśmy kolejne ekipy kontrolne, aż do momentu kiedy na przełomie stycznia i lutego przekazano gminie środki finansowe w wysokości jak w umowie. Trzeba przyznać, że realizacja tego zadania była dla nas trudną szkołą jazdy, podczas której mieliśmy ciągle możliwość doświadczać, że o wypadek jest nie trudno. Ale podróż pomimo, że męcząca i trudna jest już poza nami, a obecnie docierają do nas wypowiedzi (co sprawia przyjemność), że centralne miejsce jakim jest Rynek naszej gminy podoba się wielu ludziom szczególnie odwiedzającym Gminę Urzędów. Obecnie podejmujemy jeszcze trudniejsze zadanie, starając się o fundusze z mechanizmów finansowych, które podlegają trudniejszym rygorom i zasadom jak fundusze unijne. O nowych naszych doświadczeniach w tym temacie, będziemy informować naszych czytelników w kolejnych wydaniach biuletynu informacyjnego Rady Gminy jakim jest „Gazeta Urzędowska”. Wszystkim, którzy przyczynili się do zaprojektowania, przebudowy i finansowania tego bardzo potrzebnego i bardzo ważnego w warunkach naszej gminy zadania składam na łamach naszej lokalnej gazety szczere i bardzo serdeczne wyrazy wdzięczności i podziękowania. Niezależnie od tego, że Rynek jest monitorowany , apelujemy szczególnie do młodzieży o poszanowanie tego co udało się zrealizować , a co powinno służyć kolejnym pokoleniom.
Wójt Gminy Urzędów mgr inż. Jan Woźniak
Zmiany w zakresie gospodarki odpadami
Ostatnia nowelizacja ustawy o odpadach i o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zawarta w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2005r. nr 175, poz. 1458), wynikła z wdrożenia kilkunastu dyrektyw Wspólnot Europejskich i nałożyła na samorządy terytorialne ważne zadania z zakresu ochrony środowiska. Są to obowiązki zarówno gminy, jak i właścicieli nieruchomości, oraz przedsiębiorców i podmiotów prowadzących działalność w zakresie zbiórki i transportu odpadów komunalnych. W zakres gospodarki odpadami wprowadzono zadania własne gmin. W dziedzinie tej wymienione są między innymi: 1) zapewnienie objęcia wszystkich mieszkańców gminy zorganizowanym systemem odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych, 2) zapewnienie warunków funkcjonowania systemu selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, aby było możliwe ograniczenie składowania odpadów, które można wydzielić ze strumienia odpadów komunalnych niesegregowanych, między innymi odpady opakowaniowe ze szkła, z plastiku, odpady niebezpieczne, czy też odpady ulegające biodegradacji (np. odpady kuchenne, odpady zielone, papier , tektura, tekstylia). Zmiany wprowadzone nowelizacją w/w ustawy obejmują również właścicieli nieruchomości, dotyczą w szczególności wyposażenia nieruchomości w stosowne urządzenia przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, przyłączenia jej do sieci kanalizacyjnej, bądź przydomowych oczyszczalni ścieków, lub gromadzenia nieczystości ciekłych w zbiornikach bezodpływowych. Pozbywanie się odpadów komunalnych, oraz nieczystości ciekłych zebranych na terenie nieruchomości, winno być dokonywane na podstawie umów zawartych z podmiotami zajmującymi się realizacją takich usług. Są to obowiązki obligatoryjne. Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie transportu odpadów zobowiązani są dostarczyć je do miejsc odzysku lub unieszkodliwienia wskazanym w zezwoleniu na prowadzenie działalności , wydanym przez wójta właściwego ze względu na miejsce świadczenia usług – art. 7 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Są zobowiązani do odbierania wszystkich selektywnie zebranych rodzajów odpadów powstających w gospodarstwach domowych, w tym zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów wielkogabarytowych i odpadów z remontów – art. 8 ust. 2b ustawy o utrzymaniu porządku i czystości.. Podmiot ( przedsiębiorca) odbierający odpady lub opróżniający zbiorniki jest zobowiązany, w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca, sporządzić i przekazać wójtowi wykaz właścicieli nieruchomości z którymi w poprzednim miesiącu zawarli umowy oraz z którymi umowy wygasły (art. 9a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach). Ponadto są zobowiązani w terminie do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy, do sporządzania i przekazywania informacji dotyczących ilości i rodzaju poszczególnych odpadów, oraz sposobu ich zagospodarowania, wskazania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji składowanych na składowisku, oraz masy odpadów ulegających biodegradacji nie składowanych na składowisku i sposobów ich zagospodarowania. Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych lub opróżniający zbiorniki od właścicieli nieruchomości, do dnia 13 października 2006r. powinni dostosować posiadane zezwolenia do zmian wprowadzonych ostatnią nowelizacją prawa w tym zakresie. Gmina Urzędów w 2006 roku podjęła pewne czynności zmierzające do uporządkowania niektórych zadań i wymagań zakreślonych wymienionymi wyżej aktami prawnymi. Uchwałą Rady Gminy Nr XXXVIII-267/2006 z dnia 31 marca 2006 r., po zasięgnięciu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego, uchwalono „Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy”. Jest to dokument, który został uznany za akt prawa miejscowego, określający przepisy porządkowe i zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Urzędów. Regulamin powyższy zakreślił wymagania w stosunku do przedsiębiorców ubiegających się o zezwolenia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, a także obowiązki i wymagania jakie obowiązują właścicieli nieruchomości. Z końcem 2005 roku, Gmina Urzędów, podjęła czynności mające na celu dokonanie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych i opróżnianie zbiorników bezodpływowych od właścicieli nieruchomości, a tym samym posiadanie urządzeń przeznaczonych do tego celu. Czynności te pozwoliły na zorientowanie się, jaki procent mieszkańców gminy i przedsiębiorców wypełnia obowiązki wynikające z ustawy. Na koniec 2006 roku na terenie naszej gminy 1067 posesji posiadało zbiorniki bezodpływowe, a 1011 posesji pojemniki na zbiórkę odpadów komunalnych. Ważną zmianą zawartą w art. 6 ust. 6-12 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest możliwość w przypadkach właścicieli nieruchomości , którzy nie zawarli umów na odbieranie odpadów komunalnych i opróżnianie zbiorników bezodpływowych, wydanie decyzji przez wójta, w której ustala obowiązek uiszczania opłat za odbieranie odpadów komunalnych lub opróżnianie zbiorników bezodpływowych, ich wysokość, terminy, sposób udostępniania urządzeń w celu ich opróżnienia. Decyzji takiej nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności i obowiązuje ona przez rok. W przypadku, gdy właściciel co najmniej 3 miesiące przed upływem daty jej obowiązywania, nie przedstawi umowy, wydawana jest kolejna decyzja, przedłużająca ważność dotychczasowej. Opłaty uiszczane na mocy tej decyzji stanowią przychód gminnego funduszu ochrony środowiska, oraz podlegają ściąganiu w trybie działu III ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005r. nr 8 poz. 60 z poźn. zm.) W wyniku prowadzonej na terenie naszej gminy selektywnej zbiórki odpadów za 2006 r. zebraliśmy 104,25 ton opakowań ze szkła, oraz 10,49 ton opakowań PET. Na podstawie przeprowadzonej dotychczas ewidencji umów na odbieranie odpadów komunalnych i opróżnianie zbiorników bezodpływowych na terenie naszej gminy, należy stwierdzić, że jeszcze wielu właścicieli nieruchomości, jak i przedsiębiorców nie bierze poważnie obowiązków jakie nakładają przepisy prawa i sankcji jakie może nałożyć wojewódzki inspektor ochrony środowiska, czy wójt gminy. Dokonana, nowelą z dnia 29 lipca 2005r., zmiana dotychczasowych regulacji prawnych w dziedzinie gospodarowania odpadami stwarza jednostkom samorządowym warunki do rozpoczęcia procesu rzeczywistego porządkowania gospodarki odpadami komunalnymi, na którą nadzór pełni gmina. Alicja Kozik
Jednym z zadań dydaktyczno- wychowawczych ZSO w Urzędowie jest śledzenie losów naszych absolwentów. Z wielką dumą i przyjemnością mamy zaszczyt poinformować, że byłe uczennice szkoły podstawowej i gimnazjum w Urzędowie Ewa Jacniak i Małgorzata Jacniak wciąż odnoszą wspaniałe rezultaty. Podczas Halowych Mistrzostw Polski Juniorów Młodszych rozegranych w Spale w dniach 26-28 stycznia 2007 roku Ewa zdobyła mistrzostwo Polski juniorów młodszych w biegu na 600 metrów! Czas jaki uzyskała- 1.32.20 sek. jest jej nowym rekordem życiowym, a także rekordem Polski w kategorii juniorek młodszych (U-18) i juniorek (U-20)!!! O wartości osiągniętego przez Ewę wyniku świadczy fakt, że stary rekord Polski w kategorii juniorek młodszych przetrwał aż 15 lat! Dopiero nasza absolwentka na co dzień reprezentująca Szkolny Klub Biegowy Kraśnik potrafiła go pobić! Nasza mistrzyni w biegu finałowym pokazała niezwykły charakter pokonując mistrzynię Polski w biegu na 800 metrów Martę Kaczmarek (AZS Gorzów) o 0,07 sekundy.
Na ogromne słowa uznania zasłużyła również siostra bliźniaczka Ewy- Małgorzata. W biegu na 300 metrów zajęła trzecie miejsce z czasem: 41,40 sek. zdobywając brązowy medal! Wspaniałe sukcesy odnoszone przez Ewę i Małgorzatę w sporcie to wynik bardzo ciężkiej pracy. Przez kilka ostatnich lat żadnej z nich nie zdarzyło się opuścić treningu. Zamiłowania sportowe nie przeszkadzały również w nauce. Zawsze były przygotowane do zajęć lekcyjnych. Nie pamiętam żeby kiedykolwiek uczestnictwo w treningu czy w zgrupowaniu były dla Ewy i Małgorzaty przyczyną zaniedbania obowiązków szkolnych. Z pełną świadomością możemy siostry bliźniaczki przedstawić jako wzór do naśladowania dla młodzieży! W imieniu ZSO składamy serdeczne gratulacje i bardzo liczymy, że jeszcze wielokrotnie będziemy informować społeczność Gminy Urzędów o Waszych sukcesach!
Kolejnym wielkim sukcesem osiągniętym w sporcie przez ucznia naszej szkoły może się pochwalić Adrian Rolla z klasy IV szkoły podstawowej. W rozegranych w dniach 1-3 lutego 2007 roku w Presovie Międzynarodowych Mistrzostwach Słowacji w Taekwon- Do zajął pierwsze miejsce, zdobywając złoty medal!!! O randze mistrzostw świadczy fakt, że wzięło w nich udział 282 zawodników z 5 krajów (Węgry, Słowacja, Czechy, Litwa i Polska). Adrian startował w konkurencji układów formalnych w grupie młodzika- do 13 roku życia a tymczasem nasz uczeń ma zaledwie 11 lat! W pokonanym polu Adrian zostawił reprezentanta Węgier, Słowacji, a w finale zwyciężył naszego rodaka Mateusza Rutę. Oczywiście serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
W ostatnich latach już tradycją stały się sukcesy odnoszone przez naszą żeńską drużynę LO w piłce siatkowej. Przypominam, że w ostatnich dwóch latach uczennice ZSO Urzędów uczestniczyły w turnieju finałowym Mistrzostw Województwa Lubelskiego. Również i w tym roku siatkarki z Urzędowa są na dobrej drodze do powtórzenia sukcesu. W rozegranych Mistrzostwach Powiatu Kraśnickiego podopieczne pani Moniki Jastrzębskiej zwyciężyły bez straty seta zostawiając w pokonanym polu ZS nr w Kraśniku, Wólkę Gościeradowską, Annopol. Naszą szkołę reprezentowały: Agata Michalak, Marzena Chapska, Bernadetta Cieślicka, Anna Lewandowska, Anna Pomorska, Paula Parczyńska, Karolina Sic, Ewa Strzelecka. W dniu 4 kwietnia odbędą się Mistrzostw Rejonu w Biłgoraju. Życzymy powodzenia.
Uczniowie ZSO Urzędów wzięli czynny udział w kolejnej edycji Jesiennego Konkursu Recytatorskiego . W rozegranym w dniu 20 października Turnieju Gminnym (drugi etap) wzięły udział uczennice drugiej klasy gimnazjum: Iwona Kasiak i Emilia Kondracka. Do etapu powiatowego, który odbył się w Trzydniku Dużym awansowała Iwona Kasiak. Uczennice były przygotowywane przez panią Małgorzatę Wośkowską.
Następnym sukcesem jakim może się pochwalić nasza szkoła to wynik osiągnięty przez uczennicę trzeciej klasy gimnazjum Monikę Kołbuk. Monika wzięła udział w olimpiadzie chemicznej. Po pokonaniu etapu szkolnego reprezentowała naszą szkołę na konkursie powiatowym. Mamy nadzieje, że również i Kraśniku świecie sobie da radę!
Nasza szkoła brała udział w akcji Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę. Zebrano 165 kg żywności, które przekazano do Domu Dziecka w Kraśniku oraz GOPS w Urzędowie. Uczennice naszej szkoły- Emilia Trancygier, Emilia Wójtowicz, Urszula Wójtowicz, Agata Kustra, Karolina Cruścielewska zbierały pieniądze na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Zebrano 727, 61 złotych. Pieniądze zostały przekazane WOŚP w Kraśniku. Uczennicami ZSO w Urzędowie opiekowała się pani Danuta Bijak.
Uczennica klasy III c gimnazjum Monika Kłobuk reprezentowała szkołę na etapie wojewódzkim w konkursie „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego”. Opiekunem Moniki jest pani Danuta Bijak.
Dla Gazety Urzędowskiej materiały zebrał Wojciech Sadowski.
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Gmina Urzędów informuje, że w prowadzonym postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego poniżej 60 000 euro – nr sprawy GK: 341/2/2007, na wykonanie otworu rozpoznawczego nr 2 ujęcia wody w Zadworze, w dniu 31.01.2007r. do realizacji zamówienia dokonała wyboru oferty złożonej przez wykonawcę: Zakład Robót Studziennych Adam Frajnt, ul. Żywnego 1A/15 20-853 Lublin
Urząd Gminy w Urzędowie ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. drogownictwa
Wymiar czasu pracy: pełny Miejsce wykonywania pracy: Urząd Gminy w Urzędowie Data ogłoszenia naboru: 01.03.2007 roku Termin składania dokumentów: do 15.03.2007 roku
Wymagania niezbędne:
Wymagania dodatkowe:
Zakres wykonywania zadań na stanowisku:
- prowadzenie inwestycji drogowych i infrastruktury towarzyszącej, - prowadzenie spraw z zakresu bieżącego utrzymania dróg, - prowadzenie spraw formalno – prawnych z zakresu ewidencji dróg.
Wymagane dokumenty: a) życiorys (CV) b) list motywacyjny c) kopie dokumentów stwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje i staż pracy d) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie e) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji f) inne dokumenty wg uznania kandydata
Kandydaci proszeni są o składanie dokumentów aplikacyjnych w kancelarii Urzędu Gminy w Urzędowie ul. Rynek 26 w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Konkurs na stanowisko ds. drogownictwa i ochrony środowiska.” w terminie do 15.03.2007r. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Gminy po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodne z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2002r. Nr101 poz 926 z późn. zm.) oraz ustawa z dnia 22.03.1990r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2001r. Nr142, poz. 1593 z poźn. zm.)”
Powiatowy Lekarz Weterynarii w Kraśniku przypomina, że od dnia l stycznia 2006r. weszły w życie przepisy Rozporządzenia (WE) 183/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady, ustanawiającego wymagania dotyczące higieny pasz. Prowadzenie działalności w zakresie produkcji, przetwarzania, przechowywania, transportu lub dystrybucji pasz wymaga zgłoszenia do właściwego rejonowo ze względu na miejsce działalności Powiatowego Lekarza Weterynarii na odpowiednim formularzu. Obowiązek zgłoszenia dotyczy również rolników indywidualnych wytwarzających produkty, które mają być wykorzystane w żywieniu zwierząt przeznaczonych do produkcji żywności, a także działalności na rynku pasz na wszystkich etapach począwszy od produkcji pierwotnej, aż do wprowadzenia paszy do obrotu włącznie. Na mocy rozporządzenia (WE) 183/2005 podmioty działające na rynku pasz (np. wytwórnie pasz, usługowe mieszalnie pasz) powinny być w stanie wykazać, że dostawcy materiałów paszowych i pasz są zarejestrowani/zatwierdzeni lub, że złożyli w/w wniosek o rejestrację. Brak zgłoszenia do Powiatowego Lekarza Weterynarii gospodarstw indywidualnych i ich rejestracji może skutkować problemami w sprzedaży zbóż i innych produktów stosowanych w żywieniu zwierząt. W związku z powyższym ogłoszeniem Powiatowego Lekarza Weterynarii Urząd Gminy w Urzędowie informuje, że druki dotyczące w/w zgłoszenia są do pobrania w pok. nr 4 w Urzędzie Gminy w Urzędowie. Zgłoszenia dokonuje się osobiście do Powiatowego Lekarza Weterynarii, ul. Rzeczycka 10, 23-200 Kraśnik w godz. 700 - 1500 od poniedziałku do piątku. Zgłoszenie jest bezpłatne. Więcej informacji pod nr tel. 081 825 2503.
OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA Nazwa i adres Zamawiającego Nazwa: Gmina Urzędów Adres pocztowy: Ulica: Rynek 26 Miejscowość: Urzędów Kod pocztowy: 23-250 Województwo: lubelskie Osoba upoważniona do kontaktów: Alicja Kozik Telefon: 081 822 50 52 e-mail: ug. budownictwo@poczta.fm Fax: 081 822 51 50 Adres strony internetowej, na której dostępna będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: WWW.bip.lublin.pl/urzedow Rodzaj zamówienia: dostawa Tryb postępowania: Przetarg nieograniczony poniżej 60000euro Określenie przedmiotu zamówienia: Dostawa i transport mieszanki sortowanej dolomitowej frakcji 0-31,5 mm na drogi gminne na terenie Gminy Urzędów w ilości 200 ton Kryteria oceny ofert: cena – 100% Termin składania ofert: Data: 02.03.2007r.do godz. 10:00 Miejsce składania ofert: siedziba Urzędu Gminy w Urzędowie, ul. Rynek 26, 23-250 Urzędów, pokój nr 6
OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA Nazwa i adres Zamawiającego Nazwa: Gmina Urzędów Adres pocztowy: Ulica: Rynek 26 Miejscowość: Urzędów Kod pocztowy: 23-250 Województwo: lubelskie Osoba upoważniona do kontaktów: Alicja Kozik Telefon: 081 822 50 52 e-mail: ug.budownictwo@poczta.fm Fax: 081 822 51 50 Adres strony internetowej, na której dostępna będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: WWW.bip.lublin.pl/urzedow Rodzaj zamówienia: usługa Tryb postępowania: Przetarg nieograniczony poniżej 60000euro Określenie przedmiotu zamówienia: Remont dróg gminnych na terenie Gminy Urzędów - równiarką Kryteria oceny ofert: cena – 100% Termin składania ofert: Data: 05.03.2007r.do godz. 10:00 Miejsce składania ofert: siedziba Urzędu Gminy w Urzędowie, ul. Rynek 26, 23-250 Urzędów, pokój nr 6
OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA Nazwa i adres Zamawiającego Nazwa: Gmina Urzędów Adres pocztowy: Ulica: Rynek 26 Miejscowość: Urzędów Kod pocztowy: 23-250 Województwo: lubelskie Osoba upoważniona do kontaktów: Alicja Kozik Telefon: 081 822 50 52 e-mail: ug.budownictwo@poczta.fm Fax: 081 822 51 50 Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: WWW.bip.lublin.pl/urzedow Rodzaj zamówienia: usługa Tryb postępowania: Przetarg nieograniczony poniżej 60000euro Określenie przedmiotu zamówienia: 1)opracowanie zmiany studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego gminy Urzędów; Kryteria oceny ofert: cena – 100% Termin składania ofert: Data: 01.03.2007r.do godz. 10:00 Miejsce składania ofert: siedziba Urzędu Gminy w Urzędowie, ul. Rynek 26, 23-250 Urzędów, pokój nr 6
OGŁOSZENIE Urząd Gminy w Urzędowie informuje, że przyjmuje oferty na zakup środków ochrony osobistej na rok 2007 zgodnie z zarządzeniem wewnętrznym nr 2/2004 Wójta Gminy Urzędów z dnia 5 stycznia 2004 roku w sprawie norm wyposażenia pracowników Urzędu Gminy w środki higieny osobistej, ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego. Zainteresowane podmioty gospodarcze mogą składać oferty zgodnie z załącznikiem do niniejszego ogłoszenia zamieszczonym na stronie internetowej: www.urzedow.pl w dziale OGŁOSZENIA, PRZETARGI. Załącznik ofertowy można pobrać również w pok. nr 12 w Urzędzie Gminy w Urzędowie. Nie dopuszcza się częściowego składania ofert. Oferty proszę składać w zaklejonych kopertach z dopiskiem „Środki higieny osobistej”. Termin składania ofert do 09.03.2007r. do godz.12:00. Miejsce składania ofert kancelaria pok. nr 6 Urzędu Gminy w Urzędowie, ul. Rynek 26, 23-250 Urzędów. Otwarcie ofert dnia 09.03.2007r. o godz. 12:15 pok. nr 12 w Urzędzie Gminy w Urzędowie tel. 081 8225 052 Kryterium wyboru oferty: 100% cena.
Urząd Gminy w Urzędowie ogłasza nabór wniosków, zainteresowanych osób i podmiotów gospodarczych, do zmian w planie zagospodarowania przestrzennego gminy. Wnioski przyjmowane będą w ustalonym terminie tj. od 2007.03.01 do 2007.03.26. W sprawach dotyczących zmian w planie zagospodarowania, kontaktować się można z P. Janem Matyskiem, pracownikiem Urzędu Gminy odpowiedzialnym za to zagadnienie. Procedura zmian, (tok formalno-prawny), jest dość kosztowna i trwa w czasie nawet do jednego roku. Kolejne zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego będą podejmowane za kilka lat, dlatego prosimy, osoby zainteresowane planem i inwestowaniem, o poważne potraktowanie tego ogłoszenia.
U W A G A R O L N I C Y !!!!
Urząd Gminy w Urzędowie informuje, że każdy rolnik, który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej powinien: - w terminie od 1 marca 2007 roku do 31 marca 2007 roku złożyć odpowiedni wniosek do Wójta Gminy wraz z fakturami VAT stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 września 2006 roku do 28 lutego 2007 roku. - w terminie od 1 września 2007roku do 30 września 2007 roku złożyć odpowiedni wniosek do Wójta Gminy wraz z fakturami VAT stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 marca 2007 roku do 31 sierpnia 2007 roku. Jednocześnie przypominamy, że aby otrzymać pełny limit zwrotu podatku w roku 2007 należy zakupić 86 litrów oleju napędowego na 1 ha użytków rolnych. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 3 stycznia 2007 roku stawka zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej w roku 2007 wynosi 0.55 zł na 1litr oleju. Zwrot podatku w roku 2007 wynosić będzie: 47,30 zł x ilość ha użytków rolnych Pieniądze wypłacane będą w terminach: 2-31 maja 2007 roku w przypadku wniosku złożonego w marcu 2-30 listopada 2007 roku w przypadku wniosku złożonego we wrześniu gotówką w kasie urzędu gminy lub przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku. Informujemy, że druk wniosku dostępny jest w pokoju nr 8.
Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej, Marszałek Województwa Lubelskiego, Wojewoda Lubelski, Starosta Powiatu Kraśnickiego, Lubelska Izba Rolnicza, Wojewódzki Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Końskowoli
zapraszają na III Konferencję Sadowniczą w Kraśniku
Nowe realia ekonomiczne w gospodarstwie sadowniczym po reformie Unii Europejskiej w 2008 roku.
Zapraszamy na III Konferencję Sadowniczą, która odbędzie się dnia 22 marca 2007r. w Centrum Kultury i Promocji w Kraśniku al. Niepodległości 44. Wykłady rozpoczną się o godzinie 10,00 i dotyczyć będą zagadnień ekonomicznych związanych z prowadzeniem gospodarstwa, a więc tematyki zdecydowanie odmiennej w porównaniu z innymi podobnymi konferencjami gdzie główny nacisk kładzie się na technologię produkcji. Na konferencji będziemy mówić przede wszystkim o problemach każdego sadownika np. zatrudnianie pracowników w gospodarstwach, VAT w rolnictwie. Poprzednią konferencję odwiedziło ponad 400 sadowników. Mamy nadzieje, że dzięki ciekawej tematyce oraz wystawom firm konferencja w pełni zaspokoi różne zainteresowania. Spotkajmy się 22 marca 2007r. w Kraśniku.
W imieniu organizatorów Marian Smentek
|